Friday, March 11, 2011

UNTUNGNYA BILA HIDUP DI NEGARA YANG BERDAULAT


Alhamdulillah, da masuk 31thn aku hidup di 
negara tercinta ini..negara yang BERDAULAT 
punya sistem beraja yang diteruskan sejak zaman Kesultanan Melayu sampailah ke hari ini..syukur juga bila selama aku hidup ini tiada huru hara yang kritikal daripada golongan yang tak bermoral ini... 




Sampai ada yang sanggup cuba nak jadikan Malaysia ini sebagai sebuah negara republik....golongan ini aku anggap sebagai penderhaka kepada negara...


sanggup bersekongkol dan menyampaikan maklumat sulit negara kepada orang luar...dimana taat setia kepada negara?..dimana hilangnya jati diri sebagai Rakyat Malaysia?...






Tidak malu mengaku sebagai Rakyat Malaysia walhal mereka adalah sebaliknya. Golongan ini curang terhadap kecintaan kepada negara tempat lahirnya....curang kepada Ibu Pertiwi..yang memberikannya asas pendidikan...yang memberikannya tempat tinggal..yang memberikannya peluang untuk hidup sebagai seorang rakyat..


 Sepatutnya kita sebagai rakyat bersyukur kerana mempunyai Raja-Raja & Sultan-Sultan yang mengambil berat akan kepentingan rakyatnya...

kerana Baginda sudi Mencemar Duli dengan turun padang melawat dan melihat sendiri kehidupan rakyat jelata..tapi sayang ramai yang sudah lupa dan tidak menitik beratkan lagi perkara-perkara ini..
sanggup mengabaikan dan menidakkan Perkenan Duli ..masih lagi nak pertikai...apa nak jadi...?.....
sungguh pon kau pemimpin....sungguh pon kau ketua...sungguh pon kau presiden parti...atau apa jua ...tapi siapa juga kau?. 

kau tetap rakyat....
kau tetap pendatang asing yang diberi keistimewaan....
yang sentiasa mahukan lebih....yang tak pernah bersyukur..yang matanya dikaburi kuasa...
yang hatinya dipenuhi sifat tamak...
yang juga lalai..yang juga tidak sempurna seperti aku...



aku adalah rakyat Malaysia...aku punya Agong...aku punya Sultan dan Raja...dan aku adalah Melayu....agamaku hanya satu iaitu Islam.....kau derhaka kepada salah satu di antaranya..kau akan aku tentang..sekali kau berpaling tadah kepada bumi berdaulat ini kau bagiku adalah penderhaka kau adalah musuh...kerana aku mencintai negaraku...aku sayangkan Raja-rajaku...aku sayangkan Sultan-sultanku dan kau akan aku tentang sehabisnya...

Daulat Tuanku”

1 comment:

  1. assalamualaikum & salam sejahtera buat semua warganegara Malaysia...
    aku sampai ke hari ni tak faham dengan agenda sesetengah makhluk yang tak pernah nak bersyukur nih...
    nak jugak wat hal..nak jugak wat perhimpunan haram yang da memang tau akan timbul masalah kepada diri sendiri..kat mana agaknya letak akal dan fikiran?...kalau nak protes atau bangkang rujuk dulu sejarahnya...rujuk dulu puncanya...rujuk dulu kesahihannya..ini tidak korang makin bengong jugak jadinya..dah berkali2 dipesan agar jgn ikut..agar jangang timbulkan kekacauan..tapi korang nih yang degil tahap apa ntah..nak jugak..."takda pasa cari pasal".....tak cukup dengan tu..ada jugak yang nak mempertikaikan perkara yang telah menjadi fakta..yang telah mendapat perkenan duli...apahal kauorang ni?...apa bagus sangat ka kauorang?..ada jugak yang sengaja nak timbulkan isu2 panas kat laman sosial..saja ja nak wujudkan pertelingkahan antara kaum..apa kau bagus?..atau kau nih memang bodoh tahap baghal...selain dari itu ada jugak pihak nak malaysia nih jadi negara republik..supaya kuasa raja2 melayu kita hilang...tiada lagi berpelembagaan..tiada lagi bergelar NEGARA YANG BERDAULAT....sedarlah wahai anasir2 yang tak kenang dek untung....bersyukurlah...kerajaan tak henti2 nak selesaikan masalah kauorang nih...apapon..aku ucapkan TAHNIAH kepada Kerajaan MALAYSIA yang tercinta ini...kalau tak cukup badan berunifom....kami di pihak pertubuhan NGO ini...sedia berkhidmat....panggilah kami.....Insya'lah....kami akan bangkit bantu pertahankan tanah air tercinta

    ReplyDelete