Tuesday, February 15, 2011

Selawat Ke Atas Nabi Junjungan.

Assalamualaikum kepada semua sahabat yang seagama dengan aku...
  
   Alhamdulillah dapat jugak aku masukkan slot nih...
bukannya apa..aku cuma nak ajak kita semua bermuhasabah diri...renungkan apa yang telah kita lakukan selama ini dalam hidup kita...yang baik...Alhamdulillah..yang tak berapa baik tu?....eloklah jika kita insafi dan balik ke pangkal jalan...bukan nak kata aku nih bagus..tapi aku cuba jadi makhluk yang sebaik yang boleh...kita ni manusia, memang akan selalu buat silap...bagus kalau kita sedar yang kita nih berbuat silap... bagi yang da lanjut tapi tak jugak sedar2....itu yang aku sedih...rambut da beruban...tapi masih lagi nak lepak kat club2...bangga telan arak....bangga dikelilingi perempuan pisau cukur....walhal anak bini dirumah ditinggalkan...kadang tu tak cukup makan pon...tapi tak kurang jugak makcik2...pon ikut sama....sedih... "Sampai bila la korang nak tunjuk langit?...Rumah kata Pergi Kubur Kata Mari"

   Kalau kita imbas kembali kepada zaman Rasulullah SAW...Baginda penuhkan hidupnya dengan beramal ibadat..Baginda juga berdoa Kepada Allah SWT untuk lindungi umat2nya...kita semua pun termasuk la tu...tapi kita bukan kata nak berdoa untuk semua orang...untuk diri sendiri pon selalu termiss..bukan kadang2 lagi...aku bila renungkan perkara ni...Ya Allah....ruginya.....Tikar Sembahyang pon da lama terlipat dalam almari...Kupiah Dan Songkok pon da naik berhabuk..lupa akan tanggungjawab yang penting nih...lupa kepada pentingnya menguatkan Tiang Agama nih...kadang tu bergenang jugak air mata bila sedar akan kealpaan diri...

   So...kepada kekawan aku...mungkin antara korang semua rasa tak senang dengan apa yang aku coretkan..tak kisahlah..apa yang penting...?...kita sedar apa yang kita buat...insafi kesilapan....hindari kemungkaran sebaiknya...jom kita beramal kembali bagi yang meninggalkan...tegur menegur atas kesilapan tak salah jika ianya untuk kebaikan...jadi sekian saja dari aku untuk kali ini...mungkin nanti ada lagi....hehehe....

   " Jika Sekali Kita Berselawat Ke Atas Nabi, Maka Allah Akan Berselawat Ke Atas Kita 10x"


....................................................takkan tak mau kot?..........................................................................peace....        

No comments:

Post a Comment